STRES – nieodłączny towarzysz.

Czyli o tym co nam robi stres i jak zacząć go kontrolować…
Niewątpliwie nie raz słyszeliście, że aby czuć się lepiej powinniście się mniej stresować. My również często mówimy naszym klientom żeby trochę się wyluzowali, zdecydowana część naszych pacjentów cierpi na problemy bólowe nie tylko ze względu na uraz, czy rodzaj wykonywanej pracy, ale też ze względu na stałe, ogromne napięcie nerwowe. Więc nie stresujmy się tak! Tylko jak to zrobić…?
💡Odpowiedź jest prosta i trudna zarazem.
Zacznijcie regularnie ćwiczyć. Nie mówię o treningu siłowym, godzinach pływania czy codziennym katowaniu się „skalpelem” znanej Pani Ewy (której swoją drogą nie polecam osobom z dolegliwościami okołokręgosłupowymi). Mówię o codziennym regularnym ruchu, szybkim spacerze, przejażdżce rowerem. ‼️Minimalna długość takiego „treningu” to 20 minut ciągłego ruchu, przy czym najlepiej aby trwał on od 30 do 45 minut. Jakie mam dowody na potwierdzenie mojej teorii o wpływie aktywności na zmniejszenie poziomu stresu? Poniżej przykład.

🕵️Grupa dwunastu osób zgodziła się na dobrowolne wstrzyknięcie związku CCK-4, który jak efekt uboczny bardzo często wywołuje napady paniki z towarzyszącymi dusznościami i palpitacjami serca. Sześcioro ochotników (50% badanych) doświadczyło silnego lęku i trudności z oddychaniem mimo że wcześniej nigdy nie wystąpił u nich napad paniki. 😱
Później eksperyment przeprowadzono jeszcze raz, ponownie grupie tych samych dwunastu ochotników wstrzyknięto CCK-4, z tą różnicą, że przed podaniem środka kazano im trenować intensywnie przez 30 minut (70% max wydolności). Efektem było odczucie napadu paniki przez jedną osobę spośród wszystkich badanych. Trening przyniósł więc natychmiastowy efekt.
Jak mówiłam przepis jest prosty 😉
Jeśli stres już dał się Wam mocno we znaki i czujecie mocne spięcie mięśni karku, szyi czy dolnego odcinka kręgosłupa, to zapraszamy do naszego gabinetu na zabiegi zarówno terapeutyczne, jak i relaksacyjne.
A ćwiczenia wprowadźcie jako prewencję na przyszłość!
Któż nie chciałby spędzić godziny na masażu ciepłym, aromatycznym olejem w ten zimny i ponury czas?
Życzymy Wam dobrego dnia!😊

Wróć do aktualności